duminică, 17 februarie 2013

+ la cuvinte.


La poarta cu ruine
Suntem cei mai trişti copii!
ne avem zilnic în seri copii;
n-avem cuvinte, avem sãlcii
în zâmbete, în orgasme.

Aici cântam alte colinde
unui alt solstiţiu; ideea
fericirii n-a pãrãsit Iudeea.

N-am sã zãresc infinitul
între o pleopã-nchisã
şi-alta-ntredeschisã...
se cautã incipitul.
N-am zile-n care litere
conţin tot înţelesul...
nu vreau întreg cuvântul.

Fragment, nu simţi durere
separat în mici iluzii?

Avem flori inventate
ce nu ofilesc vreodatã...
Aşa petalã curatã
are albine furate
de la poarta cu ruine.

în ochiul stãtut de apã
nu ne putem cuprinde;
bun acul, ne destinde
la ruine, în groapã.




Ploaie de iarnã

Norii ãştia-s gravizi...
sunt graşi, sunt invalizi
şi stau sã nascã reflexii întrupate.
Am picioarele-aşa ude...
am crengi golite rude
sã-mi cânte pribegia

Mã cautã o blândã apãsare
sub muşchi, pe-a oaselor cãrare;
nãscutã din tine, din mine, poate...
Din frig. (Cum vin mici pãcate!)

Uite lumina serii
cum fur-amiaza zilei;
ca zâmbetul copilei
un vânt domol al vrerii.

Asfaltul ãsta-i sine...
deformând rutine
naşte vedenii din cãldura verii.
Am unghiile reci
am gândurile seci
sã-mi cânte pribegia.


3 comentarii:

  1. Raspuns la ciorbadeidei
    Cand scriu aceste randuri/ Nu poezie urmaresc/ Ci sa iti spun ca binele-ti doresc.
    Semnat: Matusica
    Pe drumul intelepciunii/ Nu te ajuta ciorba de idei, ci ORDINEA in care toate asteapta sa le iei.
    Neinteles nu esti de cei din jurul tau,/Incurcatura toata e doar in capul tau,/ Idei si sentimente ce iti fac tie rau.
    Pe-acolo unde tu esti/ Noi am trecut demult/, Oricat de mare amalgamul,/ Cu zambet il ascult.
    De esti copil, viata te lasa sa te joci/ Cu filozofi, tristeti far de motiv ca mintea sa ti-o coci./ Absurdul, lipsa de sens, intrebari ce te-obosesc/ Sper sa-ntelegi curand ca la NIMIC nu-ti folosesc.
    Realitatea-i simpla, alba si curata,/ Maturitatea este calea-adevarata./Cand toti iti spun ca-i timpul din vis sa te trezesti/, Nu s-ar putea sa fii tu cel ce gresesti?
    Trezeste-te! E timpul- / Ce nu-l vei repeta./ Sa pui ordine si-ntelepciune in viata ta.
    Si tine-o simplu, nu uita,/ Cu marile idei nu te complica/Nu e nevoie sa fii poet sau inginer;/ Sunt posturi ce in CARTEA CARTILOR nu se cer...
    UN SUFLET CURAT si o MINTE SANATOASA/ Fac "ciorba" vietii cea mai gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. salut toti miati cazut voi macar blogul?

    RăspundețiȘtergere
  3. apreciez sfaturile.
    ciorbadeidei sau joaca de-a cuvintele tot o joaca sunt :)

    RăspundețiȘtergere